KOJU I KAKVU POVEZANOST IMAJU KORIZMA I LUSTRACIJE?

Razmišljanje uz Prvu korizmenu nedjelju

Korizma je vrijeme crkvene godine koje traje 40 dana i 40 noći. Čitanja prve korizmene nedjelje žele nas podsjetiti na đavolske kušnje upućene prvim ljudima Adamu i Evi i Isusu. Treba napomenuti da se mi još uvijek nalazimo na početku korizme, a đavao je Isusa iskušavao na kraju korizme, kad je Isus ogladnio.

Prva napast: Đavao mu nudi kruha bez motike. „ Ako si Sin Božji ,reci da ovo kamenje postane kruhom!“ Stječe se dojam kao da je Đavao majstor u citiranju Biblije. On to čini selektivno, istrgnuto i služi se poluistinama. Isus odbija tu prvu napast riječima: „Ne živi čovjek samo o kruhu, nego o svakoj riječi koja izlazi iz Božjih usta!“

Druga napast: Đavao ga tada povede u sveti grad, postavi ga na vrh Hrama i reče mu:“ Ako si Sin Božji , baci se dolje!“ Mi bismo danas rekli da đavao nudi različite zabave i užitke! Stari Latini su to izrekli u poslovici : „Kruha i igara!“

Treća napast: vladati drugima ! Sve ću ti to dati , sva kraljevstva ovog svijeta, ako mi se ničice pokloniš! Podjarmljivati druge uz pomoć zemaljskih vlasti! Đavao želi nametnuti svoj svjetonazor, svoju ideologiju.

Zaključak: Biblijski čovjek ostvaruje samog sebe i svoje čovještvo radom i ljubavlju!
Treba nadalje reći kako je također biblijski čovjek i onaj koji ne robuje stvarima niti porobljuje druge osobe! Bog je stvorio čovjeka, a đavao je od nekih zemljanih načinio nečovjeka, počevši od Lucifera vođe pobunjenih anđela. U mom kraju seoski momci pjevaju bećarac: „ Bog je dao čovjeku da mu šljive zriju, a đavo ga nauči da peče rakiju!“

Sveti Augustin veli:“ Đavao je bijesni pas na lancu koji grize samo onoga koji mu se približi!

Kakve povezanosti uopće ima Lustracija i korizmeno vrijeme?

Najprije treba reći da je riječ lustracija latinskog korijena, kao uostalom i korizma. Korizma u prijevodu znači četrdesetnica , a lustracija u prijevodu znači rasvjetljivanje. Prvi su kršćani, sve tamo do početka sedmog stoljeća, do dolaska Irskih monaha, koji su uveli u ispovijed i priznavanje tajnih i manje poznatih grijeha, ispovijedali javno svoje grijehe i za to su dobivali i javnu pokoru. Radilo se u većini slučajeva o izgonu iz vjerničke zajednice. Činili su to po uzoru na stare Rimljane. Radilo se o idolopoklonstvu, otpadu od vjere, preljubu i drugim opće poznatim grijesima. Na Veliki četvrtak su se , ti privremeno isključeni kršćani , ponovno vraćali u svoju zajednicu i po ponovnom povratku u zajednicu vjernika oni su od sreće plakali.
Stari su Germani za taj čin „plakati od sreće“ upotrebljavali glagol „greinen“ pa je od njega i nastao njemački naziv za Sveti četvrtak „GRUN DONNERSTAG“ koji se zadržao kod svih koji govore njemačkim jezikom do dana današnjega. Želim reći da je došlo i konačno vrijeme da se rasvijetle toliki znani i neznani komunistički zločini počinjeni u vihoru Drugog svjetskog rata i u poraću. Potom treba rasvijetliti i tolike zločine počinjene u Domovinskom ratu od strane srpskog agresora i paravojnih formacija. Dokle će novinari završavati svoja izviješća s mjesta pogibije nevinih ljudi da „za ove zločine još nitko nije odgovarao!“ Ovih dana čujemo kako je Hrvatska jedina europska zemlja koja je djelomično rasvijetlila Masonske lože u nas. Bilo bi lijepo kad bismo uskoro mogli i pročitati u sredstvima društvenog priopćivanja i rasvijetljena imena i prezimena tolikih zločinaca, od kojih su neki još i dan danas živi za žrtve Drugog svjetskog rata i poraća. Uvjeren sam da bismo se tek tada od svjetonazorskih tema okrenuli gospodarskim temama.

Netko pametno reče: „ Bez lustracije neće biti niti Croatije!“

Pripremio: fra Vjenceslav Janjić